torsdag 5. mai 2011

Vin og medisin

I går var jeg en tur innom jobben. Jeg er sykmeldt derfra nå, men må si at jeg har verdens beste sjefer og arbeidskollegaer som gjør hele dette surret mye lettere. De gir god støtte og oppmuntrer meg til å bli frisk igjen. Uansett ble jeg invitert med ut på en felles middag fredag neste uke, spandert av jobben og det er jo virkelig koselig.

Men det som er greia er at på pakningsvedlegget til de nye medininene står det at de ikke skal blandes med alkohol, uten at det står noe mer om dette. Så googlet jeg litt og der stod det at enten så tåler man veldig lite alkohol, eller veldig mye alkohol på disse pillene. Av andres erfaringer så rådet man til å prøve seg frem i trygge omgivelser, før man eventuelt dro ut og drakk. Og nå har det seg slik at jeg eier ikke drikkekultur. Jeg er sånn at jeg er superbillig i fylla, fordi jeg drikker en flaske med vin og da er jeg d-r-i-t-a. Det er altså uten medisiner, og gudene vet hva jeg tåler nå! Så da dro jeg en tur innom polet og kjøpte en Cassandra. Cassandra er forøvrig den søteste vinen jeg noen gang har smakt. Den smaker som solbærsaft, og har 12% volum i seg, så det sier seg selv at den flaska går fort ned!

Anyway. Vel hjemme med ungene i seng og godt benka på sofaen med en film og eksmannen på siden, så begynte jeg på det første glasset. Etter sånn ca 5 slurker merka jeg allerede virkningen. Ett glass senere så var jeg usikker på om jeg skulle ta et glass til, men eksmannen helte da oppi mer vin og da var det gjort! Klarte heldigvis å stoppe meg selv etter to glass og konkluderte med at mer enn det kan jeg ikke drikke før jeg er drita. To glass altså...

Så vet man det =D

Så det var litt om det gode som skjedde i går, nå over til to saker jeg er opptatt av som jeg ønsker å endre:
1: Jeg skriver så sykt mye! Egentlig nå har jeg begrensa meg veldig når jeg har skrevet disse innleggene. Jeg er et detaljmenneske og liker å få ned alt når jeg skriver. Så nå skal jeg jobbe med å skrive kortere og mer stikkordmessig. Det sparer tid og går raskere for dere som ikke leser denne bloggen uansett (haha).

2: Når jeg sier at jeg skal gjøre noe (som å rydde), så er det sagt. Da kan jeg ikke trekke meg, noe jeg er veldig flink til å gjøre! Og dette er en big deal for meg og ikke gjort over natta. Men noe jeg må jobbe veldig hardt med.

Hm, tror kanskje jeg skal lage en liste over dette så jeg har litt kontroll!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar