onsdag 4. mai 2011

Så, hvorfor denne bloggen?

Jeg vurderte litt frem og tilbake om jeg skulle orke å skrive en blogg. Kommer jeg til å klare å holde det gående, eller blir det bare enda en av mine uferdige prosjekter? (helt sikkert!) Kommer det til å være interessant? Kommer jeg til å skrive det for andre, eller bare for meg selv? Hva skal jeg skrive om? Osv osv...

Jeg har ikke akkurat hatt det lett de siste månedene. Jeg har vært gjennom så mange saker de siste 5 månedene, at de aller fleste opplever noe slikt en gang kanskje hvert 5 år. La meg nevne det i 10 korte trekk:
1. Det begynte med en psykisk knekk i desember, der jeg følte at alle følelsene mine forsvant.
2. I januar prøvde jeg å bygge meg opp igjen
3. I februar skjønte jeg at jeg ikke kunne lure meg selv lenger, så jeg fikk en ny psykisk knekk. Her prøvde jeg også å ta mitt eget liv på en noe "diskrè" måte. Men det var først etter jeg gikk fra mannen og ba han ta med seg barna, fordi jeg følte at jeg ikkw klarte å ta vare på meg selv.
4. Endte opp på psykiatrisk i februar
5. Brukte februar og mars til å bygge meg opp igjen.
6: Grunnet seperasjon måtte praktiske ting ordnes: Salg av bil, hus, papirer måtte ordnes, møter osv osv. Men jeg følte at dette ble for mye for meg og jeg følte meg HELT mislykket.
7. Ny psykisk knekk i april, og som dere kan lese av det første innlegget mitt prøvde jeg å ta mitt eget liv.
8. Wake up call og jeg får lyst til å LEVE.
9. Hverdagen begynner
10. Lære seg forskjellen på å skille mellom hva som er ekte tanker og følelser, og hva som bare er vane. Vende seg til nye medisiner, utredning osv osv.

Så da faller jeg tilbake igjen til spørsmålet: Hvordan endrer man en sjel? Og siden det ikke akkurat er lite det er snakk om, så håper jeg å bruke denne bloggen til å kartlegge prosessen, og fokusere på de positive endringene. Jeg skriver dette først og fremst for meg selv, men om noen leser dette og finner ut at de har noe å lære, så er det bare en bonus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar