søndag 18. september 2011

Lykke og drømmer (lykkedrømmer?)

Jeg har mistet litt fokuset i det siste, og derfor har jeg også glemt å skrive litt.

Livet har vært bra de siste ukene. Selvfølgelig er ikke alle dager helt på topp, men de er ”bearable” som man sier på engelsk.

Jeg var på to veldig bra foredrag i helgen som jeg ønskes å nevne, fordi de ga meg begge mye å tenke over, og et nytt puff som jeg virkelig trengte.

Nummer en var med en profesjonell coach som heter Ellen Vahr. Mye av det hun sa kjente jeg meg igjen i. Blant annet dette med egoisme, de negative tankene (som hun kalte for sabotører), frykten for å ikke lykkes, trangen for å holde det nye livet hemmelig, å lytte til hjertet, det å bryte med en gammel hverdag og en del ting mer.

Noen ting har jeg tenkt å ta med meg videre, og dette vil jeg nevne her til senere bruk: Jeg er fryktelig redd for at starten på min nye hverdag (skole, + jobb + trening) fra og med i morgen kommer til å bli meget stressende, men noe hun sa var at drømmen din bør gi deg mer energi og skal være din drivkraft. Dette skal jeg huske på hvis dagene virker lange og gjentakende. Og enda mer viktig: Hvis det virkelig drenerer meg fullstendig for energi, så burde jeg virkelig revurdere om det er den rette veien.

Man bør lage seg en suksesstrategi der man fokuserer på blant annet ro, kreativitet, tillit, pasjon, energi (og andre saker jeg ikke rakk å skrive ned). Gleder meg til å lese mer om dette i boka hennes.

Det at andre ikke tror på deg, kan du bruke til din styrke. Om noen sier ”du klarer ikke dette”, så motbevis dem. Lær deg alt du kan om emnet og slå de ned i støvlene med kunnskapen din om det senere.

TRO på drømmen, og del suksessen din med andre!


Masse nytt å tenke på. Jeg har bladd gjennom boken hennes og gleder meg til å komme i gang med den etter jeg er ferdig med å lese boken jeg holder på med nå.



Det andre foredraget jeg var på var med Deborah Borgen og denne handlet om lykke. Jeg føler ikke at jeg fikk like mye ut av denne som jeg fikk ut av foredraget om å følge sine drømmer, men noen tips fikk jeg med meg på veien.

Man bør sette av tid til å skrive ned alle bekymringene som plager deg. Få det ut, og kanskje klarer du å finne en løsning på dem, eller skjønne at noen av de er bagateller og ingenting du kan gjøre noe med uansett. Derfor har det ingen hensikt å bekymre seg over de heller.

Er du sliten på jobb? Kanskje du bare har en negativ dag? Kanskje du har kranglet med moren din en stund og det tærer på. Er det virkelig jobben som tar kreftene dine, eller er det noe dypere? Dette ga meg også mye mening da jeg for en uke siden skulle jobbe en hel dag (jeg er jo sykmeldt) fordi jeg skulle bli til slutten av dagen slik at en kollega skulle bli med meg på trening. Jeg gledet meg masse gjennom hele dagen for å ha han med og vise han hva jeg driver med, og jeg hadde så mye energi. Det var virkelig gøy å være på jobb. Så jeg skal forsøke å hente frem positive aspekter ved livet mitt jeg kan fokusere på når jeg er på jobb, og se om dette hjelper på effektiviteten!


I morgen er det en lang dag. Jeg drar hjemmefra 06.55 og er ikke hjemme før 21.30. Det er første skoledag, og jeg gleder meg, selv om jeg overhodet ikke er forberedt! Spesielt spennende er det at i morgen er første dagen jeg skal ta en utdannelse i det som jeg håper skal bli en del av drømmen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar